Mi az a szurkolói zóna és miért érdemes befektetni egy szurkolói zónába.
A rajongói zónák népszerűsége kétségtelenül hatalmasat nőtt az elmúlt években. A rajongók rendezvényeken való részvételének módja drasztikusan megváltozott, ami a márkák és a vállalatok számára egyedülálló lehetőségeket kínál a rajongókkal való kapcsolattartásra és a ROI maximalizálására.
A rendezvények sokkal interaktívabbá váltak a szurkolók számára, maximalizálva az élményeiket és azt, hogy miként léphetnek kapcsolatba a márkákkal, sportklubokkal és más vállalatokkal.
Ez nem csak a szurkolók számára előnyös, hanem a vállalatok számára is fantasztikus megtérülést biztosít.
Mik azok a szurkolói zónák?
A szurkolói zónák gyakorlatilag egy sportesemény, csapat, márka vagy más sportesemény köré kialakított zónák vagy egész rendezvények. Már évek óta léteznek, de egyre népszerűbbek.
Általában az arénán vagy stadionon kívül találhatók, ahol az esemény zajlik – a fő esemény előtt, alatt vagy után számos szórakozási és tevékenységi lehetőséget biztosítanak.
Vagy pedig nagy közterületeken – városi tereken, plázákban vagy parkokban – találhatók. Közös céljuk, hogy az emberek úgy érezhessék, hogy valódi részesei az eseménynek, még akkor is, ha nem tudnak személyesen részt venni az eseményen.
Mi a szurkolói zóna élménye?
A szurkolói zóna élménye a helyszíntől és az esemény típusától függően változik, de általában a rajongók számára különféle tevékenységek és szórakozási lehetőségek keverékét foglalja magában.
A szurkolói zónák mérete és az általuk kínált termékek, szolgáltatások és attrakciók köre változó. Sokukban bárok, kávézók és szórakozóhelyek, valamint boltok és árusító standok is találhatók.
Ezek gyakran pólónyomtató helyek, valamint családi zónák vagy élménymarketing-tevékenységek. Napjainkban az élőzene és az előadások egyre gyakrabban szerepelnek a szurkolói zónákban.
Miért válnak egyre népszerűbbé a szurkolói zónák?
Miért kínál ennyi fociklub szurkolói zónákat? A válasz egyszerű – bizonyított siker és megtérülés.
A világ 150 nagy sportszervezete közül a közelmúltban végzett felmérés szerint:
61%-uk a szurkolói élményre összpontosítja stratégiáját.
72% aktívan törekszik új meccsnapi technológiákba való befektetésre.
A szurkolói zónák népszerűsége annyira megnőtt, hogy elképzelhetetlen lenne, hogy egy sporteseményen ne legyen ilyen zóna. Egyértelmű, hogy a szurkolói zónák működnek.
Szurkolói zóna - Bérelhető szurkolói zóna csomagok
Mik a szurkolói zónák előnyei?
A szurkolói zónák legfontosabb előnyei a “kapcsolat” körül forognak. Egy sikeres szurkolói zóna egyedülállóan vonzó élményt nyújt a szurkolóknak, miközben lehetőséget teremt a márkák számára, hogy kapcsolatot teremtsenek a közönségükkel.
Rajongói elköteleződés – a közösség érzésének kiépítése
A rajongói zónák nagyszerűek a közösségi érzés kialakítására. Azzal, hogy a szurkolók bevonására szolgáló területeket külön erre a célra alakítottak ki, a rendezvény- és sportszervezők olyan hívogató légkört teremtenek, ahol az emberek elvegyülhetnek, megoszthatják a szurkolói élményeket, és megismerkedhetnek a hasonlóan gondolkodó emberekkel.
Ez a fajta légkör nem csak a szurkolók számára jelent nagyszerű lehetőséget a kapcsolatok kiépítésére és új barátok szerzésére, de segíthet abban is, hogy az emberek az esemény vagy a csapat támogatására összefogjanak.
A szurkolói élmény emlékezetessé tétele
A szurkolói zónák az olyan szórakozási lehetőségek biztosításával, mint az élőzene, az interaktív játékok, az étel- és italstandok és egyéb funkciók, lehetőséget adnak a szurkolóknak arra, hogy olyan izgalmakat adjanak az élményükhöz, amelyeket egyébként nem kapnának meg.
Azzal, hogy a szurkolói élményt emlékezetessé teszik, a szurkolói zónák segítenek abban, hogy a rendezvény hetek, hónapok vagy akár évek múlva is megmaradjon a résztvevők emlékezetében.
Többletbevétel elérése
A szurkolói zónák extra okot adnak az embereknek arra, hogy részt vegyenek az eseményen. Ha jól szervezettek, akkor olyan plusz attrakciót jelentenek, amely még több embert vonz a rendezvényre vagy a mérkőzésre, és extra bevételi forrást jelent a szervezők számára.
A márka elkötelezettségének fokozása
Bár nehéz mérni, a szurkolói zónák legnagyobb előnye kétségtelenül az, hogy szinte garantáltan növelik a szervező márkájával kapcsolatos elkötelezettséget.
A rendezvény- és sportszervezők számára rendkívül hatékony módot jelentenek arra, hogy emlékezetes és tartalmas módon kapcsolatba lépjenek a rajongóikkal.
Az erre a célra kialakított területek létrehozásával a szervezők olyan lehetőségeket teremthetnek, ahol a szurkolók közvetlenül kapcsolatba léphetnek a játékosokkal, edzőkkel vagy a csapattulajdonosokkal.
Ez a fajta interakció mind a szervezők, mind a szurkolók számára felbecsülhetetlen értékű, mivel erős kapcsolatot teremt közöttük.
Miért érdemes befektetni egy szurkolói zónába?
A lényeg a névben rejlik! Sportklubként vagy sporthelyszínként mindig a szurkolói és látogatói, valamint a látogatásuk során szerzett élményeik lesznek a legfontosabbak. A szurkolók adnak életet a meccsnapnak; ha a szurkolóknak olyan helyet biztosítanak, ahol a mérkőzés előtt és után összegyűlhetnek, akkor olyan közösségi érzést teremtenek, amelyet máshol nem találnak. Ez pedig okot ad arra, hogy legközelebb is eljöjjenek, és megismételjék az egészet.
Természetesen mindig figyelembe kell venni az üzleti szempontokat is. Ez a két tényező összekapcsolódik, hiszen ha senki sem vesz részt a szurkolói élményben, akkor nincs bevétel, amit az árucikkekből, az ételekből és italokból, az aktiválásból és egyebekből meg lehetne keresni. Mivel a szurkolók és a látogatók számára a tökéletes hely megteremtése jelentős kiadásokkal jár, szükség van arra, hogy ennek a költségnek egy részét különböző kereskedelmi pontokon és aktiválásokon keresztül szerezzük meg. Fontos megtalálni a befektetés és a megtérülés közötti megfelelő egyensúlyt.
Ez érdekel? Vegyük fel a kapcsolatot!
Kérdésed van, árajánlatot szeretnél?
Vedd fel velünk a kapcsolatot és mi szívesen válaszolunk minden kérdésedre 24 órán belül.
Ha csak azért keresnél minket mert valamit nem értesz, akkor se hezitálj, részletesen elmondjuk, hogy melyik eszköz mire szolgál!